Preguntes per a Cambra (i Trias)

Tot i que no ens han convidat a la presentació del clúster naútic, donada la vinculació que té aquest amb el projecte de la Marina del Port Vell, voldríem fer-li algunes preguntes al president del Port, Sixte Cambra i a Xavier Trias:

  1. El projecte de reforma de port vell i el projecte del cluster portuari genera espais de convivència vinculats al barri, a la ciutat o per contra contribueix a crear més barreres i a segregar, accentuant un projecte de gentrificació i exclusió dels veïns?
  2. S’ha elaborat el projecte tenint en compte als pobladors immediats? Considera l’ajuntament i l’autoritat portuària què és est un projecte d’interès social o només respon a donar beneficis als promotors privats conformat per capitals financers que fluctuen contínuament?
  3. Pot un projecte de reforma del port vell abordar-se com en temps medievals en què s’aixequen muralles . Una frontera sensible entre el món dels quals tenen i el dels quals no tenen i policies privats, defensant una zona privada, blindada, com si es tractés d’un camp de batalla .Creu vostè que puges aquesta concepció de l’urbanisme que fomenta l’ajuntament de Barcelona contribuir a una ciutat inclusiva o tot el contrari, generarà el rebuig de la ciutat cansada de no ser escoltada?
  4. S’ha sabut que Andreu Mas-Colell, ha deixat clar que no pot garantir que la Generalitat aporti els recursos compromesos amb els centres catalans. En declaracions al campus de Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Mas-Colell ha instat les universitats a buscar sistemes de finançament alternatius als pressupostos públics.Devant d’aquesta situació, estem segurs que el Clúster Nàutic contempla en el seu un pla estratègic, potenciar la creació a BArcelona i sobretot al barri de la BArceloneta, de equips professionals tècnics tant en la vessant de Formació Professional com Universitària?Quin és el pla previst per:Desenvolupar la formació porfessional nàutca (eletrònica, fibra. Pintura, mecànica, fusteria, etc.), ubicació de les instal·lacions, etc.

    Col·laborar amb la UPC- Facultat de Nàutica per desenvolupar projectes conjunts? Quins tipus de projectes?
    En quin termini es preveu poder incorporar les primeres generaciomns de tècnics?

    En cas de que hi hagi un pla, quines inversions es tenen previstes i quina planificació hi ha per dur-ho a terme?

  5. Marina Port Vell diu tenir la Bandera Blava des de l’any 2003, que atorga la Foundation for Environmental Education i estabrepresentada a Espanya per l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor.Per obtenir aquest distintiu, el port ha de complir certs requisits, alguns de forma imperativa. Entre ells la INFORMACIÓ I EDUCACIÓ AMBIENTAL (Més a baix detallo que diu aquest requeriment…si ja es que és molt tard i això és un pal….)

    Pregunta: En la nova etapa que es va a iniciar, amb MPV integrada en el Clúster, hi ha planificades per a l’any proper activitats formatives ?

    Al fet que població local, indústries locals, etc. es van a integrar en aquestes activitats formatives?

    ANTECEDENTS

    Segons la GUIA D’INTERPRETACIÓ DELS CRITERIS PER A la CONCESSIÓ DE LA BANDERA BLAVA PER A PORTS:

    El port es compromet a oferir als seus usuaris i al seu personal, almenys, tres activitats en educació ambiental. (Imperatiu).

    Aquests tipus d’activitats d’educació ambiental poden ser :

    A. ACTIVITATS QUE IMPLIQUEN UNA PARTICIPACIÓ PASSIVA . Aquesta categoria inclou exposicions, pel·lícules, presentacions, projecció de diapositives, organització de conferències i debats, xerrades d’experts nacionals o internacionals; etc.

    B. ACTIVITATS QUE IMPLIQUEN UNA PARTICIPACIÓ ACTIVA.Aquesta categoria inclou itineraris guiats, jocs educatius (per exemple, jocs de preguntes i respostes, concursos de caràcter mediambiental; etc.), representacions i obres de teatre, celebració del dia de la neteja; activitats d’observació/control del litoral; sessions d’orientació per a bussejadors o submarinistes; inspeccions de ports; concursos de fotografia o dibuix; projectes de reconstrucció d’espais naturals; projectes de reciclatge; projectes de tecnologia “verda” o ecològica, transport sostenible; programes de seguiment, control i/o certificació ambiental de les comunitats litorals, com el RESSÒ XXI; etc.

    C. ACTIVITATS REGLADES DE FORMACIÓ. Aquesta categoria inclou cursos i accions de formació para: professors i/o persones encarregades de grups escolars; tècnics i responsables de ports; socorristes; personal de neteja i balnearis; vigilants i policia ambiental (SEPRONA); Programes nacionals específics de formació, com el denominat “Treballant a favor de la costa” a Sud-àfrica, etc.

    D. PUBLICACIONS I MATERIALS DIVULGATIUS. Aquesta categoria inclou la producció de fullets, adhesius, programes, senyalitzacions, guies, postals, butlletins informatius municipals i escolars, llibres, samarretes, borses, espots publicitaris en la ràdio, etc.

    Grups destinataris de les activitats

    Aquestes activitats han d’estar dirigides a una àmplia diversitat de destinataris. És important que les autoritats portuàries organitzin a la zona, de forma conjunta amb altres operadors o agents, programes per educar i augmentar el grau de consciència ambiental dels diferents grups i interessos, que incideixen en la utilització de l’entorn i dels recursos locals: turistes, població local, personal contractat per empreses turístiques, pescadors, indústries locals, etc

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s